dinsdag 10 januari 2012

Hema brengt bh aan de man

Inmiddels is het nieuwste reclamebeeld van de Hema al een aantal maal via social media verschenen en meerdere personen hebben er over geblogt. In eerste instantie dacht ik, als iedereen er al iets over te zeggen heeft, wat heb ik daar dan nog aan toe te voegen?
Maar toch wil ik mijn kritische blik even over deze vrij merkwaardige advertentie laten gaan. Dit keer merkwaardig, in de slechte zin van het woord.

Hema what have you done?

In de nieuwe campagne zien we een vrouw, die de nieuwste “mega push up  bh” van Hema showt. Op het eerste gezicht lijkt het een volstrekt dood normale advertentie, vormgegeven in de typisch simpele Hema stijl. Dit keer is het niet less, is more. De push up bh wordt namelijk geshowd door een man!Ja een man, je leest het goed! Toen ik dit las, moest ik een paar keer met mijn ogen knipperen. De push up bh doet in ieder geval wel goed z’n werk zouden we kunnen zeggen, maar of dit nou verkoopt?  Ik vind het in ieder geval niet zo’n goede zet.

Het had nog een hele stunt kunnen worden, als Hema haar plannetje beter had uitgedacht. Nu heeft het niet echt toegevoegde waarde vind ik zelf en lang niet iedereen weet dat het model Andrej  Pejic uit Servië een man is. Hema is de eerste winkelketen die met dit model in zee gaat, dit omdat hij zowel als man en als vrouw poseert.Twee vliegen in één klap, dacht Hema waarschijnlijk.

Hema wil met deze ludieke reclamestunt laten zien dat deze bh ook mannen, vrouwelijke rondingen geeft. Maar dat willen wij toch helemaal niet bij mannen zien? En dan nog die tekst erboven "echt Hema". Zin om lingerie bij de Hema te kopen, krijg ik na het zien van deze advertentie in ieder geval niet.

Fail Hema!

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten