dinsdag 22 november 2011

Eye-catching AXE

Het valt tegenwoordig niet mee om de aandacht te krijgen van de consument of op te vallen tussen de enorme hoeveelheid folders, advertenties, direct mail en commercials waarmee we gebombardeerd worden. Wie wordt er nou nog vrolijk van de enorme stapel folders die bij ons op de deurmat valt? Dan niet te vergeten die irritante banners zoals bijvoorbeeld in Hotmail. Het een na het ander vliegt ons om de oren en erg nauw nemen we het allemaal niet.  Erg gek is dat niet, de grote hoeveelheid  aan communicatie en marketinguitingen die op ons netvlies komt, leidt tot informatie overload. Inmiddels barst de strijd om aandacht  los, waardoor het allemaal steeds gedurfder  wordt, buiten de bestaande kaders.  Een merk moet er tussen uit springen om op te vallen bij de kritische consument, maar hoe doe je dat?

AXE heeft  hier wel oog voor ;)
Alweer een tijd geleden was ik onderweg na Eindhoven want ik studeer daar. Erg wakker was ik nog niet het was immers nog vroeg, rond een uur of acht. Na een treinreis van 25 minuten stapte ik de trein uit. Zoals iedere ochtend liep ik langs enkele abri’s en de Kiosk. Abri’s vallen me meestal al niet eens meer op, want welk mens kijkt daar nog na als je er iedere dag langs loopt, tenzij er iets opvallends te zien valt?
Deze ochtend was het anders.. Werd ik zojuist nagekeken door een donkerblonde vent op een abri poster, of zag ik dat verkeerd? Ik dacht even dat ik het verkeerd had gezien, met mijn slaapkop, maar het was dus wel zo!

Super leuk die AXE reclames! Ze bevatten altijd humor en de boodschap is recht voor z’n raap.
Dit is ook een typisch voorbeeld waarbij diverse middelen ingezet worden vanuit één centrale boodschap die in elk middel geweldig doorvertaald wordt! Mij is het in iedergeval bij gebleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten