zaterdag 26 november 2011

Sinterklaas, nu ook bij Amstel en Ben!

Sint en zijn pieten zijn weer in het land en ook communicatieland moet hier natuurlijk wel even op inhaken! Feestdagen worden behalve door de retailmarkt en media ook door brands steeds meer aangegrepen als ideaal moment om contact te zoeken met de klant en het merk te (her)activeren. Voorbeelden van merken die dat doen zijn bijvoorbeeld  Amstel en Ben.

Amstel doet dit met haar advertentie waarbij zij ouders attenderen op het feit dat er iets leuks in het verschiet ligt, namelijk Sinterklaas! Voor de kleintjes cadeautjes en voor de ouders een pilsje.
Natuurlijk is pint niet echt een Nederlands woord maar in combinatie met piet klinkt het wel erg leuk. Het duo Sint & piet wordt dus tegenwoordig ook al gebruikt in de markt voor volwassenen.


Ook telecomprofider Ben speelt op een geweldige manier in op het feest van Sinterklaas, met haar spotje: ‘Ben in aantocht vanuit Mexico’.
Kumpany ontwikkelde de geintegreerde campagne voor Ben rondom het feest Sinterklaas.
Storytelling is erg in opkomst in de communicatiewereld en is daarom ook erg interessant en zeker niet onleerzaam. Het mag tegenwoordig allemaal wat spannender, leuker en de feiten mogen een beetje los gelaten worden. Mensen willen iets interessants of grappigs zien, waarbij ze iets kunnen voelen en zich kunnen verplaatsen in een situatie of het merk. Het inspelen op emotie is hierbij onmisbaar. Het spotje van Ben is het daarom zeker waard om even te bekijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten