woensdag 21 december 2011

Good job UGG!

In het begin zag niemand er iets in. Iedereen dacht wat moet ik daar nou mee? De schoenen van het merk UGG werden door vele in eerste instantie gezien als sloffen en benoemd tot lelijke pantoffels.Toen ik ze voor het eerste zag aan de voeten van het populairste meisje op school, in de roze variant vond ik ze echt verschrikkelijk, ondanks dat ze haar goed stonden (want alles stond haar goed). Ik zwoor dat ik ze nooit zou dragen, die lelijke dingen.

Na een jaar of twee ben ik dan toch voor ze gevallen, hoe het komt?  Ik heb geen idee! Plots was ik van gedachten veranderd en vond ik ze erg modieus en schattig. Ik  ging na de winkel met de gedachte: ‘het ziet er vast toch niet uit of ik heb er enorme voeten in’.  Maar god toen mijn voet eenmaal de overheerlijke zachte bodem raakte, was ik spontaan verkocht! Een echte hemel voor je voeten alsof je op wolkjes loopt.
UGG is inmiddels uitgegroeid tot een zeer bekend merk terwijl ze nauwelijks reclame maken in Nederland. Hoe doen ze dat toch? Er wordt geen reclame gemaakt voor het merk met commercials en ook niet met posters in bushokjes of op het station. Dat heeft UGG allemaal niet nodig. Het enige wat zij doet is adverteren in vrouwenbladen en af en toe in kranten zoals de Spits of Metro. Zelfs dat lijkt niet nodig te zijn, UGG weet inmiddels  tallozen kinderen, vrouwen EN mannen voor zich te winnen. Reclame maken? Dat doen de UGG fans zelf! Want de schoenen van dit merk, zijn aan genoeg voetjes op straat te zien. De UGG is op een gegeven moment  een echte must have geworden, dankzij de ultieme mond tot mond reclame. Voor sommige vrouwen is het een verzamelwoede geworden. Inmiddels is de collectie ook zeer uitgebreid en bestaat hij niet alleen uit het look a like ‘pantoffel’ model.

Goed gedaan UGG!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten