maandag 5 december 2011

Mercedes pronkt met 'mooie' vrouw in Elle

Vrouwen zijn op één of andere manier onlosmakelijk met dure en strak uitziende auto’s verbonden. Of dat gedaan wordt om mannen te ‘pleasen’ dat weet ik niet.
Ik denk eerder dat deze autofabrikanten het stiekem heel slim aanpakken, zonder dat de meeste mensen zich er bewust van zijn.  Opvallend is namelijk dat er vaak mooie vrouwen poseren langs dure patserige bakken, waar vooral de mannen een liefhebber van zijn.  Wie ziet nou niet graag een mooie vrouw, als man zijnde?  Eigenlijk hebben die dure automerken gewoon een slim trucje bedacht om aandacht van mannen te krijgen. Wie weet krijgen mannen wel het idee dat ze met een auto zoals Mercedes makkelijk een knappe vrouw kunnen veroveren.

Voor mij is het vrij duidelijk dat mannen stiekem worden ingepakt. Bij een Fiatje zie je niet snel een sexy verschijning voorbij komen. Wij vrouwen zijn veel meer geïnteresseerd in details, kleuren, accessoires en stylingmogelijkheden van ons eigen wagentje. Natuurlijk zijn daar ook slimme communicatietrucjes voor te bedenken, zoals pimp gadgets.
Het verbaasde me alleen toen ik deze advertentie van
Mercedes-Benz in de Elle tegenkwam. 
Tegenwoordig weten slimme adverteerders schijnbaar ook vrouwen te strikken door celebs te gebruiken verhult in kleding van bekende designers. 
Erg veel indruk maakt het op mij in ieder geval niet. Het lijkt haast of  Jessica Stam uit de lucht is komen vallen en terecht is gekomen op het dak van de auto, niet erg charmant dus..

1 opmerking: