zondag 18 december 2011

Jeugdsentiment!


Ik moest even spitten in mijn geheugen, op zoek naar herinneringen aan commercials van ‘vroeger’.
Een commercial die me al snel te binnen schoot is die van Kindercola!  Vrij bekend voor iedereen van mijn leeftijd, denk ik zo. Het mannetje met de pet en de pratende krokodil gevolgd door de melodie ‘hola, hola kindercola!’. Geen onaardige commercial voor kinderen, aangezien hij na zo’n tien jaar nog steeds in mijn geheugen gegrift staat. Het drankje werd ook behoorlijk populair en ook bij ons, mocht de kindercola niet in de winkelwagen ontbreken.


Een tweede commercial die ik me nog goed kan herinneren en niet omdat hij zo goed was, is die van Fruit Joy. Het stoplichtijsje waar we vroeger regelmatig onze zin op zette. Het is geweldig dat het ijsje na een tijdje van kleur verandert. Snel eten dus! De reclame is echter minder vlot. Hoe jong ik ook was, toen al had ik een kritisch oog voor reclame en vond ik deze een beetje suf.



Welk kind houdt er nou niet van vissticks? Deze kennen we ook nog wel.. Kapitein Iglo!
http://www.youtube.com/watch?v=5F7PAkB99ok 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten