woensdag 7 december 2011

Loeki, huisdier en reclamesymbool

Zoals ik al eerder verteld heb in mijn post over de Sinterklaas commercial van Ben, is storytelling helemaal in opkomst. Daarom deel ik hier een anekdote over Loeki.

Ik weet het nog als de dag van gisteren.
Na weken zeuren en wachtten was hij er eindelijk..mijn eerste huisdier!
Op en neer hobbelend in een donker vierkant doosje met wat stro ging hij mee in onze auto, opweg naar huis. Bij binnenkomst kwam de geur van citroenzaagsel en van verse andijvie hem tegemoet. De deksel ging open en daar was hij dan: ‘LOEKI’.
Een vrolijke en gezonde cavia, goudbruin met een glanzend vachtje en bruine kraalogen. Ondanks dat hij een aantal delen van zijn oor miste (doordat andere dieren dit voor voedsel hadden aangezien) vond ik hem erg leuk.
Natuurlijk kennen jullie Loeki, want onze goudkleurige vriend is vernoemd naar een ander, niet onbekend dier namelijk: Loeki de leeuw. Loeki de leeuw staat al jaren bekend als HET reclamesymbool van de publieke zenders. Het leeuwtje is ooit bedacht door de STER en is afgeleid van de leeuw uit het wapen van Nederland. Loeki kwam een aantal jaar geleden zo'n vijftig keer per dag op TV en was erg populair bij jonge kinderen. Loeki is ook wel bekend van ‘ de gouden Loeki uitreiking‘.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten