dinsdag 27 december 2011

Na-apen is not done

Sommige merken dromen ervan om de beste te zijn, net zo goed als een ander of nog beter dan hun grootste concurrent.  Het is niet uitzonderlijk dat merken elkaar imiteren. Ook in reclames komt dit na-aperig gedrag tot uiting. Zie je nooit iets op TV of een verpakking van een product in het winkelschap waarvan je denkt, Hé dat komt me bekend voor? Of denk je nooit, hé maar zoiets doet merk Y toch ook? Of merk X heeft precies dezelfde actie gehad.

Een merk wat op dit moment nogal een wanhopige poging doet om in smaak te vallen bij het publiek is ‘Old Spice’. Old Spice voorziet mannen in allerlei producten om nare mannelijke luchtjes te verbergen en bestaat inmiddels al zo’n 71 jaar. De commercials van het merk lijken haast even oud als het merk zelf, want ten opzichte van andere in deze branche lopen ze een beetje achter.

Dus waarom niet wat vernieuwing, dacht Old Spice!
Mij doet de opzet van deze commercial wel heel erg aan een concullega denken.

Een beetje Axerig vinden jullie niet?
It's like the AXE effect!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten